Tävlingshelg

Hejhej, tänkte skriva det här inlägget igår när jag kom hem men då skulle vi åka och fira min syster som fyllde år så jag hann inte. Men den här helgen tävlade jag både lördag och söndag. I lördags var det dressyr på nandi, lb:1 och la:1. Inga rosetter med hem där tyvärr. Men i första klassen kändes han jättefin fast han dog som vanligt av lite inne på banan. Men jag tyckte ändå att han trampade på hyfsat, speciellt galoppen kändes jättefin! Vi slutade på 65,345% men som sagt ingen placering. Andra klassen gick inte speciellt bra, eller i början gjorde den väl det han hade faktiskt bra framåtbjudning och så men galopprogrammet var kaos, första förvända galoppen så bröt han av! och förvänd galopp är det han faktiskt är bra på, och andra förvända galoppen så såg han nåt i hörnet som tydligen var livsfarligt för han skulle gå och titta på det där så han gick typ som ett s och när jag skulle bryta av så stannade han, då var jag något irriterad.Men förutom dem förvända galopperna så fick vi 6 och uppåt t.o.m en 8:a! men sen så fick jag ju en nolla på den förvända galoppen där det är koffisient och en 5 på den andra så vi fick bara 58,284%, hade vi inte fått strulet i dem förvända hade vi nog slagit vårt personbästa. Men han var duktig ändå min lilla polle :3
(igga mitt skitiga hår, jag var svettig)
 
 
Igår var det hopptävling, min debut med lina. Det gick så jävla bra! Vi hoppade ld och lc, och vi nollade båda klasserna! Red fram lite länge till första klassen bara så hon blev lite trött men hon jobbade på och var helt jävla amazing. i ld så hade jag lite dåligt tempo så vi fick lite konstiga språng men det kändes ändå jättebra! Så sen i lc så satte jag igång galoppen på henne och då blev det mycket bättre! fast hon var VÄLDIGT trött hon travhoppade typ de sista i omhoppningen för att hon inte orkade genom svängarna, men jävlar vad hon hoppade. Och inte nog med det, vi knep sista placeringen. så vi fick med oss 2/2 rosetter med oss hem på vår första tävling. min bästa lilla polle <3 Men nu så vet jag vad jag måste göra i vinter, träna kondition så vi kan äga tävlingsbanorna nästa år!
//Elvira
PS. eftersom min dator laggade upp sig så ska jag starta om den så kommer det bilder i ett annat inlägg!

Kommentera här: