min fula åsna!

tjobre;) 
idag red jag ut på min fula åsna som hon va idag.. 
förra hösten så skulle jag rida ut själv på belle vilket jag hade gjort hundra gånger förut, men just den dagen bestämmde hon att det kunde man inte göra längre. så då reste hon sig och vände och gick hem osv, de var första gången jag kände mig så pass osäker så jag inte ville sitta kvar så jag klev av och gick en bit och hoppa sedan upp igen. vi gick väl ca två meter innan hon började igen så jag bästämde mig för att vända och gå hem. det gick väl hyfsat förutom att hon ville springa så jag gjorde halt, men de hade inte hon tänk så hon reste sig och ramla ner i diket som var bakom oss så där satt vi i diket så jag hoppade av och hon reste sig upp och jag gick hem. då sa ingrid att jag inte fick rida ut själv förns hon skärp sig. för några månader red en äldre tjej ut på henne själv för att kolla om hon var snäll vilket hon också var, så jag skulle börja rida ut själv igen. första gången gick jag brevid och de gick bra så nästa gång skrittade jag när jag satt på och de gick också bra. jag började rida ut själv som vanligt och hon skötte sig. MEN.. idag hade åsnan bestämmt sig att de inte gick längre, hon gick jätte snällt en bra bit sen slog de om och hon blev jätte spännd men gick fortfarande ända tills jag skulle svänga in på en stig, då reste hon sig och började hålla på så, så jag hoppade av och gick in på stigen i hopp om att hon skulle skärpa sig nån gång men ikke.. fick gå hela vägen upp på berget och ner igen..-.- sen när vi nästan var hemma kunde jag hoppa upp. när jag kom hem gick jag in på banan och skulle jobba henne och då var hon såklart klockren..-.- ponnyer eller vad ska man säga?;) aja hon brukar ju bli förlåten så det får väl bli så igen då;) och hon  är inte ens pigg för hon har gått två ganska hårda dagar nu..;) aja nya tag! 
/ella 
(gammal bild!)

Kommentera här: