Provridning!

Sitter nu hos en av mammas kompisar nånstans i dalarna där vi ska sova innan vi åker hemåt imorn. Jag, mamma och emma har nu varit ute och åkt i tre dagar och provridit ponnyer. Vi började i stockholm i måndags, gillade den ponnyn väldigt rolig att rida men den var 11år och hade bara debuterat lb. Igår åkte vi ända till småland och skulle provrida en femåring och tjejen som hade den på utbildning hade också en fyraåring som hon också tog med eftersom vi hade åkt så långt. Jag började prova femåringen men jag gillade inte att rida den, den lyssnade inte riktigt och den gick inte framåt och det kändes inte bra. Sen provade jag fyraåringen, den var jättekul att rida! Men nu så har jag ju sagt att jag inte ska ha en fyraåring jag hinner ju inte göra nåt med den då. Och idag så har vi varit i dalarna och provridit. Den hästen var min favorit. Den var framåt, den var välriden och den hoppade skitbra! Men nu ska vi hem och överlägga med pappa och mina tränare så får vi se om det blir nån av dem elr om vi får fortsätta leta :)
//Elvira








Kommentera här: